Optimizare SEO onpage importanţă și beneficii

Optimizare SEO onpage importanţă și beneficii

Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) defineşte totalitatea acţiunilor întreprinse asupra unei pagini web cu scopul de a-i manipula favorabil poziţia pe pagina de rezultate a motoarelor de căutare.
Deoarece utilizatorii internetului folosesc motoarele de căutare pentru a găsi răspunsuri şi soluţii la problemele lor, scopul SEO este de a aduce trafic relevant către pagină oferind acele răspunsuri prin intermediul conţinutului disponibil în cadrul paginilor website-ului dumneavoastră.
Procesul de optimizare seo acoperă tocmai această nevoie pentru că scopul SEO este să livreze pagina website-ului, acelui vizitator interesat de produsele/serviciile dumneavoastră.

De ce SEO onpage este important?

Importanţa efectuării unui SEO onpage de calitate este accentuată de felul în care funcţionează motoarele de căutare.
Astfel ca proprietar de website - sau oricine se ocupă de website-ul dumneavoastră - nu poate face altceva decât să recomande robotului pagina în sine. Atât.

De ce este SEO important?
Pentru că doar algoritmul de indexare decide poziţionarea paginii în cadrul motorului de căutare. Singurul lucru pe care-l puteți controla este ceea ce-i transmiteți robotului şi felul în care se face recomandarea paginii (direct sau prin recomandare din partea altui website). De aceea este important să știți ce aveți de făcut şi ce reguli să respectați.
Fiecare motor de căutare funcţionează conform unui algoritm propriu, algoritm alcătuit dintr-o serie parametri specifici care sunt interpretaţi. Pentru uşurarea exprimarii, imaginați-vă algoritmul fiind un proces de acordare de note în baza unor răspunsuri primite de la website-ul dumneavoastră și din partea altor website-uri care vă recomandă website-ul.

SEO onpage (sau onsite), însumează totalitatea acţiunilor de optimizare aduse codului sursă, structurii şi design-ului acesteia precum şi asupra conţinutului (text, imagini, video etc). Pentru a creea relevanţa dorită, se modifică tagurile meta, structura informaţională a paginii, cantitatea şi calitatea link-urilor, imaginile, textul etc.


Fără SEO onpage puteți avea sute de recomandări (linkuri către pagini) din offpage seo şi rezultate mediocre pentru că robotul de căutare nu va identifica corect subiectul în paginilor dumneavoastră. Roboţii trebuie "să vadă" că recomandarea este credibilă şi precisă (conformă cu subiectul principal al paginii ţintă).

În momentul în care alte website-uri recomandă pagina Y pentru expresia X (adică seo offpage), dar roboţii identifică ca X nu este relevant conţinutului existent (deci seo onpage defectuos), veți avea cel puţin rezultate neconforme cu potenţialul unei pagini bine optimizate şi onpage. Mai grav este că pagina poate fi suspectată de "recomandare cumpărată", adică încercare de a duce în eroare robotul prin achiziţia intenţionată de recomandări benefice indiferent de calitatea paginii recomandate.
Și de aici până la încasarea unei penalizări manuale mai este doar un pas.

Modificările SEO onpage, implică modificarea codului sursă a fiecărei pagini din website. SEO porneşte de la subiectul paginii, acel main keyword (subiect principal redus la o singură expresie cheie) care justifică existenţa paginii. Datorită acestui aspect este clar că trebuie să avem pagini separate pentru fiecare entitate (categorie, subcategorie, produs, serviciu etc.) disponibilă în cadrul website-ului.
Prin metode specifice (scrierea codului sursă plus organizarea structurală a întregului website) programatorul creează website-ul astfel încât fiecare pagină să comunice subiectul principal şi sinonime ale acestuia.

Având în vedere cele de mai sus, iată de ce este extrem de important ca paginile să comunice eficient şi concret cuvintele cheie pentru care pagina a fost clădită.
Să nu credeți că SEO este usor şi că este suficient să punem nişte titluri în pagini, nişte cuvinte cheie, sau un modul nou şi gata...

Unul din motivele pentru care rezultatele întârzâie să apară este realitatea că proprietarul website-ului trebuie să-şi creeze singur conţinutul din pagini. Și evident, abilitatea de a scrie text "prietenos " motoarelor de căutare, reprezintă o provocare.
Pentru a elimina această problemă, după ce website-ul este gata, noi "vom peria" conţinutul adăugat în pagini de către proprietar/beneficiar, scopul fiind atât şlefuirea finală dar, cel mai important, asigurarea că acel text este "prietenos " motoarelor de căutare şi are abilitatea de a comunica eficient şi corect subiectul cheie.

La fiecare proiect creat de noi, vom edita manual un număr suficient de pagini astfel încât să fim siguri că textul şi exprimarea livrează atât obiectivul paginii cât şi relaţia corespunzătoare cu roboţii de căutare. Se verifică mai multe aspecte, precum "duplicate content ", link-uri moarte şi alte aspecte tehnice importante pentru SEO onpage.
Aceste verificări şi modificări/ajustări ale textelor fac parte din procedura noastră de verificare a calităţii înainte de a livra un proiect şi nu implică costuri suplimentare pentru proprietar.

În ceea ce priveşte cuvintele cheie, o strategie sănătoasă este să nu alergați după single keyword ( ex: haine, ceasuri, telefoane, contabilitate etc), ci să vă concentrați resursele în direcţia expresiilor cheie. Expresiile cheie sunt formate din minim două cuvinte. Cel mai uşor este să vă axați pe expresii cheie formate din trei - patru cuvinte.
Este şi logic: cine caută haine, ceasuri, televizor sau camaşă? Majoritatea iniţializează căutări utilizând expresii formate din minim 2 - 3 cuvinte, chiar din 4 cuvinte. Avantajul acestei abordări este că permite obținerea de rezultate mult mai rapid prin intermediul permutărilor. O permutare face posibilă accesarea unei expresii cheie în mai multe modalităţi.
Exemplu: pentru căutarea pantofi damă negri piele, avem posibilităţile: "pantofi damă negri piele", "pantofi damă", "pantofi negri piele" si "pantofi piele". Acesta este un exemplu simplu. Dacă ar fi să optimizăm direct doar pentru "pantofi damă", va fi mult mai dificil datorită concurenţei acerbe venită din partea unor domenii vechi deja stabilite ca fiind autoritare. Însă putem să optimizăm acea expresie cheie formată din minim 3 cuvinte care permite permutările dorite. Să clădim astfel autoritate.


Vă puteți gândi la exemple de permutări care se aplică domeniului dumneavoastră de activitate?
Dacă activitatea dumneavoastră este în zona de prestări servicii, puteți integra locaţia în expresia cheie. Spre exemplu: înfiinţare firmă Bucuresti, sau service auto Băneasa...

Nu uitați că trebuie să și aveți conţinut unic şi optimizat pentru fiecare expresie cheie pentru care vă doriți rezultate. Utilizați o secțiune de articole/noutăţi pentru a creea conţinut adiacent pentru fiecare dintre acele expresii cheie.
Pagina principală detaliază produsul / serviciul utilizând main keyword-ul principal. Avem apoi posibilitatea să scriem o serie de articole în care vom avea conținut axat pe expresiile cheie secundare pentru acel main keyword.
Aşa veți clădi relevanţă şi încredere pentru expresii cheie formate din minim 3 cuvinte obţinând inevitabil poziţionări superioare pentru acestea. Prin continuarea eficientă a procesului de optimizare, veți începe uşor şi organic să înregistrați rezultate şi pentru expresii formate din 2 cuvinte. Nimic nu trebuie lăsat la voia întâmplării.

Chiar şi cu un website bine clădit, echilibrat şi optimizat corespunzător, puteți pierde pozitionările din prima pagină dacă nu actualizați frecvent conţinutul şi nu adăugați conţinut nou. De aceea fiecare website clădit de noi include secţiunea articole/noutăţi, secţiune care vă permite adăugarea continuă de informaţii. Pentru a genera conținut nou pe website astfel încât roboţii să-l perceapă ca pe o resursă de conţinut.

Optimizare SEO onpage

Iată cum utilizat corect, SEO livrează rezultate incredibile la un cost extrem de accesibil. Deoarece SEO de calitate necesită timp, este important ca la început afacerea dumneavoastră să nu depindă exclusiv de SEO.
Dacă însă doriți ca rezultatele să nu se mai oprească, este timpul să vă gândiți serios la efectuarea unei optimizări seo onpage de calitate pentru întregul website.

Cu cât începeți mai repede, cu atât mai bine.
Website-ul dumneavoastră trebuie actualizat frecvent atât la nivel de conţinut cât şi tehnologic. Google a anunţat că favorizează website-urile care deţin un certificat SSL, (trasmisii de date securizate între server şi browser). De aceea, pe langă multe altele, fiecare website nou creat de noi beneficiază acum GRATUIT de Certificat SSL!

După cum suntem siguri că ați constatat, SEO onpage cere o discuţie mult mai amplă decât permite o pagină web în cadrul acestui website. Vă invităm astfel să utilizați formularul de mai jos pentru a cere detalii suplimentare.

Cere detalii

Cereți detalii despre

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
Toate câmpurile sunt obligatorii!