Pentru că un website NU se creează doar ca să existe, iată mai jos paşii necesari dezvoltării unui website de calitate.
Ce înseamnă calitate?
Scopul unui website este să livreze rezultate. Aceste rezultate trebuie definite şi apoi create obiective în acest sens astfel încât paginile website-ului să atingă acele obiective.
1. Planificarea iniţială:
În mod evident, primul şi cele mai important pas în construirea unui website îl reprezintă planificarea iniţială. În acest sens, trebuie să identificăm care este scopul website-ului ce urmează a fi dezvoltat, ce anume dorim de la acest website, cui ne adresăm şi ce anume dorim să comunicăm vizitatorilor.
În urma acestui prim proces vom identifica şi acele cuvinte cheie care definesc esenţa website-ului. Este vorba despre o serie de cuvinte sau expresii, cele mai potrivite atunci când ne gândim cum am descrie website-ul în câteva cuvinte. Optimizarea pentru motoarele de căutare poate include şi aceste cuvinte dacă se dovedeşte prin analiză specifică (Google Keyword Planner) că există căutări pentru acele cuvinte.
Optimizarea SEO este un proces care începe înaintea scrierii primei linii de cod!
Pentru că ne dorim rezultate, este necesar să fixăm câte un obiectiv bine stabilit în fiecare pagină. Spre exemplu, pagina poate să informeze, să creeze awareness, să adreseze obiecţii etc.
Abia pe urmă cerem o acţiune fermă din partea vizitatorului.
Imaginați-vă că accesați o pagină a unui produs/serviciu care vă interesează şi, imediat cum se deschide pagina, vi se cere să cumpărați acum, să sunați acum, să vă abonați ACUM...
Planificarea vă fereşte de clădirea unor pagini care doar există, dar mai ales, de construirea acelor pagini care sunt create de parcă am fi în 2002.
Faptul că apăreți cu website-ul în prima pagină google.ro pentru cautări relevante afacerii dumneavoastră, nu înseamnă că şi vânzări pe website.
Prezenţa în prima pagină doar a stabilit contactul, dar acest singur pas este oare suficient pentru afacerea dumneavoastră?
2. Analiza concurenţei
Pentru că orice afacere are deja o concurenţă mai mult sau mai puţin prezentă, este necesară o analiză detaliată a acestui aspect. Metoda de a găsi website-urile concurente este una foarte simplă: pur şi simplu căutaţi în google acele cuvinte/expresii cheie identificate în pasul anterior. Scopul este să identificăm oferta acelor website-uri, calitatea/originalitatea conţinutului.
În mod evident vom analiza şi modul de prezentare a informaţiei prezente, felul în care arată pagina şi diverse alte aspecte.
Urmărim să îmbunătăţim prezenţa online, să ne diferenţiem şi să informăm mai bine, mai eficient şi mai actualizat.
3. Stabilirea conţinutului:
Indiferent de domeniul de activitate sau tipul de website, o pagină web trebuie să facă următoarele:
• să informeze
• să adresese obiecţiile
• să vândă.
Conţinutul paginii este motivul pentru care website-ul primește vizite, pentru care robotul de căutare vă livrează ca resursă.
Vizitatorii vin pe pagina doar pentru conţinutul găsit.
Conţinutul trebuie să atingă următoarele scopuri:
• oferirea de informaţie de valoare cititorilor. Cititorii trebuie să primească exact ce caută. Conţinutul vine în ajutorul problemelor şi întrebărilor acestora.
• oferă relevanţă motoarelor de căutare şi le convinge că este cel mai actualizat şi "la subiect" rezultat.
• este orientat/focusat către cititori, nu roboţii de căutare.
4. Aspectul grafic:
Parcurgerea paşilor de mai sus ne vor ajuta astfel să identificăm ce grafică se pretează cel mai bine în vederea atingerii obiectivelor propuse.
La Smart Web Impact, layout-ul grafic este aprobat de clientul beneficiar, numărul de revizii fiind nelimitate.
Pentru că suntem specializaţi în dezvoltarea website-urilor personalizate, vom creea grafica de la zero, fără a utiliza template-uri/şabloane gratuite sau nu. Fără a utiliza platformele gratuite în dezvoltarea website-ului.
Aşa se dezvoltă un website conform nevoilor clare, conform obiectivelor dumneavoastră.
Grafica şi restul website-ului se creează pornind de la cerinţele clare, identificate urmând paşii de mai sus şi nu prin abordarea: "găsim un template grafic care se apropie de ce avem nevoie şi încercăm să potrivim cât putem din ce trebuie, pe acel template".
Paşii de mai sus vor identifica şi ce funcţii avem nevoie în fiecare pagină şi cum acestea trebuie să fie implementate.
De ce ați implementa funcţie de newsletter dacă, prin natura activităţii, nu aveți ce trimite abonaţilor?
De ce dumneavoastră creea funcţionalitate de creare cont când, prin natura activităţii, website-ul nu poate face altceva decât să stabilească/iniţializeze contactul?
Când se folosește o platformă gratuită, aceasta vine deja cu o structură implementată, o temă grafică deja făcută, cu butoane şi secţiuni deja făcute. Dar este potrivită nevoii dumneavoastră?
Va trebui să modificați ceva existent astfel încât să se potrivească cu ce aveți nevoie. Sau, ajungeți sa renunțați la anumite cerinţe pentru că "nu se pot implementa" în tema/platforma respectivă.
Veți ajunge la compromisuri pentru că nu veți găsi niciodată o șablon grafic 100% compatibil cu ce aveți nevoie. Platformele gratuite sunt create general pentru că trebuie să se potrivească pentru mai multe domenii de activitate, chiar şi ţări, în acelaşi timp.
Tema X din wordpress, într-un oraş este folosită la un cabinet de avocatură, în alt oraş este folosită poate la un petshop. Se schimbă sigla, cromatica, se adaugă ceva imagini în plus, textul final şi este gata "noul" website.
La bază însă, ambele sunt identice pentru că ele sunt copii xerox ale aceluişi program (gratuit).
Un website competitiv nu se poate clădi în trei/patru zile. Un magazin online, nici pe departe.
Clar obţineți o platformă gratuită şi, cel mult o temă modificată instalată pe acea platformă gratuită.
5. Programarea, scrierea codului:
După ce avem layout-ul grafic aprobat, următorul pas este acela de a scrie codul sursă. De a creea efectiv website-ul.
La început se creează Secţiunea de Administrare. Prin intermediul acesteia, beneficiarul va avea control total asupra conţinutului fără a depinde de noi. Fără a plăti mentenanţă lunară.
Website-ul va fi creeat pe serverele noastre, beneficiarul putând avea acces oricând la proiect.
Pentru scrierea codului se vor utiliza limbajele consacrate şi anume XHTML, HTML5, CSS3, javaScript, jQuery, Php şi mySQL.
Cu alte cuvinte, scriem totul de la zero utilizând aceleaşi limbaje de programare în care sunt scrise şi platformele gratuite. Diferenţa este că aici nu mai avem cod general şi rigidităţile specifice platformelor care trebuie să facă câte puţin din toate.
Avantajele sunt multiple! De la capacitatea de a optimiza extrem de specific fiecare pagină pentru motoarele de căutare, până la compatibilitatea cu orice modificare care poate fi cerută ulterior (chiar şi după luni de zile); dezvoltarea custom este singura opţiune viabilă dacă vă doriți rezultate.
Când există concurenţa şi nu aveți buget lunar pentru a vă face reclamă la nivelul firmelor mari, sunteți obligat să optimizați foarte atent paginile pentru că prezenţa în prima pagina google.ro reprezintă acea "gură de aer" benefică afacerii dumneavoastră.
Pentru google nu contează mărimea firmei dumneavoastră ci regulile de optimizare şi relevanţa pentru utilizatorul motorului de căutare.
De aceea nu putem lăsa optimizarea seo pe mâna unui modul dintr-o platformă gratuită. Sunt peste 200 de aspecte numai atunci când vorbim de optimizare seo onpage.
Nu depindeți de module obscure, descărcate de pe internet şi care, după actualizare a platformei poate nu vă mai merge tot website-ul sau, descoperiți târziu că o anumită funcţionalitate "nu mai merge" pentru că îşi face un vizitator milă să vă trimită un mail în acest sens.
De siguranţă nu mai vorbim: platformele gratuite pot fi descărcate, studiate şi apoi putem utiliza găurile de securitate descoperite pentru a ataca website-uri create utilizând acea platformă.
Se poate spune cu tărie că, utilizând abordarea "de la zero", singurele resticţii în crearea unui website (de orice tip) sunt doar limitele tehnologice şi imaginaţia. Iar tehnologia evoluează incredibil de rapid.
Financiar vorbind, în mod sigur vi-l permiteți. Evident, un website sau magazin online competitiv nu se poate dezvolta investind 400 de euro, dar asta nu înseamnă că este ok să plătiți 800 - 1000 de euro pentru un magazin creeat în wordpress, prestashop, sau cine ştie ce platformă mai apare anul ăsta.
5. Testare:
În cadrul acestui pas, adăugăm conţinut real pentru că avem gata atât Secţiunea de Administrare creeată cât şi front-end'ul (restul website-ului). Ne rămane astfel să testăm şi să identificăm acele îmbunătăţiri necesare livrării unui website competitiv pe piaţa domeniului de activitate.
Având conţinul real adăugat, este important să verificăm şi calitatea optimizării seo efectuate utilizând o serie de analizatori online specializaţi. Executăm astfel diverse audituri online, pe mai multe pagini, pentru a ne asigura că seo onpage este aşa cum trebuie să fie.
Acest proces este complet manual şi implică atât modificarea/ajustarea codului sursă cât și a conţinutului text adăugat de beneficiar în respectivele pagini.
6. Livrare:
Acum se face transferul de proprietate.
Transferul de proprietate implică instalarea website-ului pe serverul live şi efectuarea configurărilor necesare astfel încât website-ul să funcţioneze în parametrii optimi.
Se vor instala Google Analytics şi Gogle Webmaster Tools, dar şi alte utilitare de analiză şi diagnosticare a paginilor.
Transferul de proprietate are ca scop livrarea proiectului dar şi asigurarea că beneficiarul este unicul proprietar asupra a tot ce implică website-ul: domeniul, găzduirea şi certificatul SSL (chiar dacă îl achizitionăm noi).
Nu există taxe de chirie sau administrare lunară a website-ului.
Acum că ați aflat pașii necesari, nu vă mai rămâne decât să utilizați formularul alăturat pentru a ne trimite o cerere de detalii.
Dacă există întrebări, nu ezitați să utilizați formularul alăturat.
7. Cât costă?
Depinde de la caz la caz. De complexitate și ce anume se dorește a fi implementat.
Având în vedere că totul este creat de la zero, este imposibil de estimat un cost în absența unui brief de creație (caiet de sarcini).
Îl vom creea împreună așa că vă invităm să ne contactați prin intermediul formularului pentru a începe discuția.
Cereți detalii despre Crearea unui website pas cu pas
Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
Toate câmpurile sunt obligatorii!