Iată o întrebare extrem de pertinentă și actuală în contextul mediului de afaceri actual.
Este unanim cunoscut că românii și-au dezvoltat apetitul de cumpărături online și dacă vă gândiți la deschiderea unui magazin online trebuie să luați în considerare o serie de costuri care pot fi structurate pe categorii.
Căt costă deschiderea unui magazin online?
Răspuns general: între 3500 de euro și "infinit"!
Depinde de produsele comercializate dar și de calitatea și intensitatea promovării dorite!
Este dificil de a estima o sumă exactă până nu știm ce anume doriți să comercializați pentru că, în mod evident, există particularități (autorizări, preț achiziție, stocare etc.) destul de mari în funcție de nișa de produse puse la dispoziție spre vânzare.
Iată însă o discuție despre structura bugetului necesar deschiderii unui magazin online.
1. Deschiderea firmei
Costurile diferă în funcție de tipul de organizare și va trebui să consultați un avocat căruia să-i detaliați intenția și profilul companiei.
2. Contabilitatea
Serviciile contabile diferă în funcție de diverși parametri care includ și profilul companiei.
Contabilitatea va comunica dacă există eventualele cerințe legale din codul fiscal specifice comercializării tipurilor de produse pe care intenționați să le comercializați în cadrul magazinului online.
3. Costurile cu marfa
Ce anume doriți să comercializați?
Iată mai toate costurile care trebuie avute în vedere:
• costul de licențiere
Este un cost care se aplică în anumite cazuri dacă dorim să comercializăm produse create de mărci de renume. Adică să devenim revânzător pentru anumite mărci cunoscute național și internațional.
Sigur, nu toate aceste mărci pot percepe taxă de licență, dar este necesar să ne documentăm în ceea ce privește produsele din oferta noastră de vânzare.
• costul de autorizare legală
Comercializarea anumitor produse necesită autorizare de la stat, obținerea acelei autorizații de comercializare dar și alte autorizații specifice.
Spre exemplu, comercializarea de obiecte/metale/pietre prețioase necesită astfel de autorizări. La fel și în ceea ce privește produse alimentare sau farmaceutice.
• costul de achiziție și transport
Care este costul de achiziție și transport ale produselor pe care intenționăm să le comercializăm? Adică acel cost care facilitează achiziționarea produselor de la furnizor dar și livrarea acestora către noi. Evident, dacă nu sunteți producător direct.
• costul cu stocarea mărfii și eventuale investiții pentru ca marfa să fie păstrată în parametri specifici.
Pentru că una e să ai nevoie să depozitezi bijuterii sau pantofi și alta să fiți nevoit să depozitați produse perisabile.
4. Costul cu platforma online
Care este bugetul necesar dezvoltării magazinului online efectiv, de la design până la instalarea acestuia pe serverul live?
Din nou și în acest caz, costurile se împart pe mai multe categorii astfel:
• Investiția inițială
Cea mai recomandată abordare este crearea personalizată, de la zero pentru că este infinit mai bine optimizată pentru obținerea de rezultate rapide și de durată.
Costul pentru dezvoltarea unui magazin online personalizat pornește de la 1500 de euro și poate crește în funcție de complexitatea și nivelul de detaliu dorit.
Spre exemplu, magazinul poate avea mai multe limbi, monede sau chiar tipuri de administratori, fiecare cu acces restricționat la anumite secțiuni și/sau funcții de administrare.
• Adăugarea conținutului inițial în magazin
Conținutul este alcătuit din categorii, produse și articole text. Trebuie astfel create și adăugate informațiile care vor apărea în paginile magazinului (texte, imagini, bannere, prețuri etc.)
• Administrarea magazinului
Implică costurile cu personalul de administrare a magazinului, adică adăugarea continuă de produse, managementul stocurilor dar și preluarea și procesarea comenzilor primite.
• Back-up și mentenața magazinului online
Costurile cu funcționarea magazinului online. Practic acestea vă asigură că aveți efectiv magazinul deschis și funcțional conform parametrilor normali.
Mentenața poate cuprinde anumite modificări și îmbunătățiri care vor fi efectuate în cursul derulării contractului de mentenanță.
5. Livrarea comenzilor
Cât vă costă livrarea unui unei comenzi? Dar ambalajul?
Acest cost diferă evident în funcție de produsele transportate. Una e să livrăm un frigider și alta o pereche de pantofi.
Ne referim aici la costul pe care-l veți achita dumneavoastră firmei de transport, nu cel achitat clientul dumneavoastră când i se va fi livrat comanda.
6. Cost procesator carduri și comisioane bancare
Aici sunt din nou, două posibilități:
• plata comenzii cu cardul prin intermediul procesatorilor (PayU, Euplatesc, PayPal etc.)
Aceștia percep un comision per tranzacție sau tranzacții. Evident depinde de la caz la caz.
De asemenea, banca dumnoavoastră poate percepe comision la tranzacțiile între compania dumneavoastră și procesatorul de plăți cu cardul pentru că acesta trebuie să vireze suma comenzii în cont.
• plata cu cardul prin banca dumneavoastră (pentru că o serie de bănci oferă acest serviciu clienților persoane juridice)
Dacă banca cu care lucrați are serviciu de procesare plăți online cu cardul, poate exista deasemena un comision per tranzacție sau tranzacții. Asta în plus față de comisioanele deja practicate în relația comercială cu firma dumneavoastră.
Creare Magazin Online PRO!
Iată câteva motive pentru care să colaborați cu noi:
• Design unic responsive, compatibil cu orice dispozitiv.
• Panou de Administrare simplu de utilizat, pentru administrarea conţinutului din pagini.
• Număr nelimitat de pagini: categorii, subcategorii, produse etc.
• Shopping flow simplu şi complex (expediere comandă cu sau fără cont).
• Secțiuni și automatizări cu scopul de a crește interacțiunea și satisfacerea clienților dumneavoastră.
• Optimizare SEO onpage executată manual.
• Dezvoltat de la zero (PHP 8+), GDPR compliant și fără platforme gratuite.
• Domeniu .ro, găzduire şi Certificat SSL (Secure).
• Promovare online inclusă.
• Pachet Social Media și Branding inclus.
• Siguranţă sporită: codul magazinului NU este open-source, adică descărcabil gratuit online pentru oricine.
• Sunteți proprietar pe tot ce înseamnă website (fără chirie sau alte plăţi lunare obligatorii).
+ multe alte beneficii!
Descoperiți soluțiile personalizate pe care le oferim și solicitați acum o ofertă adaptată nevoilor dumneavoastră! Să construim împreună ceva extraordinar transformănd ideile în
realitate.
7. Client service
Cumpărătorii doresc să poată contacta agenții magazinului online pe canalele pe care le preferă, fie prin intermediul unui call-center, prin chat live sau prin alte canale.
Mai ales dacă vorbim despre probleme. Să nu uităm că, timp de 14 zile de la recepționarea comenzii, legea obligă vânzătorul să accepte returul produsului/produselor fără explicații din partea cumpărătorului.
Un sistem client service bine pus la punct scade numărul de probleme.
De asemenea, trebuie identificate și investit în sisteme care au abilitatea impiedica clientul să cumpere produsul din greșeală. Adică implementare de sisteme care scad procentul de retur.
Iar pentru asta, dezvoltarea magazinului de la zero este obligatorie pentru că se pot creea funcții și secțiuni specifice tipului de produs comercializat.
8. Marketing și promovare
Pentru că fără aceste două aspecte, orice magazin online este supus eșecului.
Promovarea pornește evident prin definirea și identificarea clientului ideal și apoi construirea unei strategii de promovare în mediile unde găsim acel client într-un număr cât mai mare.
Fie că vorbim de pliante, anunțuri în presa locală sau publicitate plătită în mediul online, este necesară stabilirea unui buget care inițial aparține investiției de început, pentru ca apoi bugetul de promovare să reprezinte un procent din profitul reinvestit.
În funcție de produsele comercializate și dacă clientul nostru ideal se află acolo, nu trebuie să neglijăm nici Social Media.
Costurile Social Media pot fi organizate astfel:
 • creare și postare de material foto/video dar și textele aferente (titlu, mesaj etc.)
 • rularea de campanii plătite având selectat publicul țintă definit în detaliu.
 • rularea de campanii de promovare cu influenceri din Social Media.
9. Cheltuieli conexe de funcționare
Cheltuielile cu serviciile de contabilitate, GDPR și eventuale cerințe care țin de sfera oficială/legală (documentație, traduceri, relațiile comerciale cu terți entități etc.)
De asemenea, trebuie incluse aici și bunurile care se vor deprecia în timp: diverse echipamente dar și marfa nevândută etc.
10. Taxe la stat
Taxele diferă de la caz la caz, funcție de domeniul de activitate (tipul de produse comercializate) dar și forma de organizare a firmei. Aici în mod evident, contabilitatea va face lumină.
Optimizarea costurilor pentru a crea un magazin online personalizat!
Majoritatea costurilor cu administrarea sunt optimizabile pentru că multe cerințe se pot automatiza cu scopul de a reduce numărul de persoane necesar funcționării magazinului online. Sigur, depinde și de cifra de afaceri pe care magazinul o generează.
Dar un magazin online aflat la început poate fi administrat fără probleme de o singură persoană.
Noi vă putem dezvolta magazinul online dorit, putem adăuga conținutul inițial, stabili și implementa strategiei de marketing și promovare. De asemenea, putem identificarea și dezvolta un sistem de client service personalizat timpului dumneavoastră.
La noi totul este creat de la zero iar asta spune totul despre abilitatea noastră de a creea un magazin online potrivit atât cerințelor dumneavoastră, dar și celor impuse de domeniul de activitate în care activați.
Vă stăm la dispoziție pentru orice întrebare, gata de a găsi soluții și strategii compatibile.
Ne puteți spune ce produse intenționați să comercializați?
Cereți detalii despre Căt costă deschiderea unui magazin online?
Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
Toate câmpurile sunt obligatorii!