Prezenţa online este obligatorie pentru afacerea dumneavoastră. Website-ul reprezintă un instrument extrem de puternic prin intermediul căruia produsele şi serviciile companiei sunt prezentate potenţialilor clienţi. Având în vedere concurenţa existentă pe piaţă, importanţa prezentei online a companiei dumneavoastră nu poate fi neglijată.
Unul din principalele aspecte ale prezentei online este legat de poziţionarea pe piaţă.
Cum se diferenţiază afacerea dumneavoastră faţă de concurenţă?
De ce potenţialul client ar trebui să cumpere de la dumneavoastră, şi nu de la concurenţă?
Este unanim acceptat că într-o piată concurenţială trebuie să creați un brand care se diferenţiază concret.
Dacă singurul avantaj al afacerii dumneavoastră este pretul, adică vindeți mai ieftin decât concurenţa, trebuie să aveți în vedere că oricând poate apărea pe piață un concurent care va putea vinde şi mai ieftin.
Unicitatea afacerii trebuie portată şi pe online. Dar ce înseamnă asta?
În momentul în care decidem că ne trebuie un website pentru afacerea noastră, avem de unde alege. Există sute de posibilităţi şi soluţii, unele chiar gratuite.
De ce ar trebui să alegeți construirea unui site web personalizat?
Personalizat înseamnă că website-ul este clădit pornind de la nevoile reale ale afacerii online. Primul pas este identificarea acestor nevoi. Se creează astfel un "brief de creaţie" care cuprinde detalii legate de funcţionalitate, design şi optimizare. Implementarea website-ului este focusată pe aceste aspecte, la care se adaugă securitatea şi scalabilitatea.
În cazul template-urilor şi a framework-urilor gratuite, situaţia stă invers şi anume se modifică un website gata făcut astfel încât acesta să acopere cât mai mult din nevoile noii afaceri online.
Dezavantajul framework-urilor gratuite (wordpress, joomla, prestashop etc.) este dat de realitatea că acestea sunt soluţii generale menite să se potrivească cu cât mai multe cerinţe. Fiind axate doar pe funcţionalitate, calitatea lasă de dorit, iar optimizarea seo este deficitară sau, complet inexistentă. În cel mai fericit caz, este depăşită de cerinţele actuale.
Majoritatea site-urilor la cheie, necesită upgrade-uri frecvente, instalarea de actualizări şi diverse module care "repară" anumite scăpări iniţiale existente tocmai datorită caracterul general al platformei.
O alta problemă a site-urilor la cheie este legată de costuri! Deşi investiţia iniţială este modestă, odată cu trecerea timpului vom observa că este mai scumpă decât ar fi fost investiţia într-un site personalizat.
O soluţie la cheie vine cu anumite restrictii, este o platformă realizată să funcţioneze generalist doar într-un anumit fel, iar funcţionalităţile disponibile sunt generale, implementate să fie acolo, la calcul. Dar, în momentul în care dorim să particularizăm diverse funcţionalităţi, să modificăm anumite aspecte, încep să apară costuri. Posibil ca modificarea cerută să nu poată fi implementată pentru că respectiva platforma lucrează doar într-un anumit fel şi nu va fi rentabil să fii nevoit să rescrii peste 80% din codul sursă. Ai reface-o aproape de la zero. Fiind o soluţie generală, sintaxa codului sursă este de aşa natură încât nu orice programator poate modifica cu succes funcţionalităţi existente. Și iată cum avem nevoie doar de acei programatori "specializaţi" strict pe acea platformă.
Da, framework-urile gratuite vin la pachet cu o sumedenie de funcţionalităţi, nimic de spus. Ca necunoscător este uşor sa fim impresionaţi de funcţionalităţile pe care le primim la un cost care, acum pare extrem de avantajos. Plătim puţin şi primim un website care face o sumedenie de lucruri. Ce contează că multe dintre ele ne sunt nefolositoare? Contează că le primim.
Contează să primiți cât mai mult la un cost cat mai mic, nu-i aşa?
Dar ce se întâmplă cand o anumită funcţionalitate trebuie modificată să lucreze într-un mod particular şi specific viziunii şi nevoii noastre de business online?
Se întamplă că abia atunci vedem "cât de ieftin" este în realitate site-ul la cheie, sau dezvoltat pe "cine ştie" ce platforma gratuită.
Avantajele soluțiilor web personalizate sunt multiple. Dar ce înseamnă "personalizat"?
De ce costă un site 100 de euro? Pentru că acest "site" este descărcat nu creat, fiind făcut de alții, modificat sumar astfel încât să "respecte" cei mai elementari parametri (siglă, culori, denumirea butoanelor) şi apoi livrat că fiind soluţia perfectă.
De ce găsim magazine online la un preţ de 200, 300 de euro? Pentru că magazinul este deja gata făcut de alţii.
De ce durează creearea unui magazin online doar cinci zile, sau chiar mai puţin? Pentru că este deja creat, timpul speculat fiind necesar modificărilor necesare ca framework-ul să arate cum vă doriți. Un magazin online trebuie să fie un utilitar de business pentru afacerea dumneavoastră şi, în mod sigur nu poate fi creat în cinci zile.
La website-urile de prezentare avem aceeaşi problemă!
Nu uitați că fiecare pagină trebuie optimizată, setată pe un obiectiv clar şi livrarea acestuia. Numai verificarea optimizării SEO onpage dureaza un minim de 5 zile...
Mai avem o situaţie: grafică/template custom (creat de la zero) dar pus pe platformă gratuită.
Website personalizat nu înseamnă o temă custom pentru wordpress, sau oricare astfel de platformă de tip website la cheie deoarece codul sursă suferă de aceleaşi neajunsuri specifice platformei în cauză.
Oricat de S.F. ar părea design-ul grafic, până la urmă, este doar un template instalat separat. Platforma este aceeaşi indiferent de forma grafică finală. Platforma pur şi simplu se descarcă gratuit având un template grafic de bază. Nici nu-i nevoie să vă faceți un cont. Se instalează apoi template-ul grafic final agreeat şi se livrează website-ul, plus ceva modificări de fineţe (ajustat culori, schimbat siglă etc.). Că un website este roşu şi altul verde, inima aplicaţiei este la fel.
Personalizat înseamnă că TOTUL este clădit de la zero: design, cod sursă, materiale adiţionale.
Sunt utilizate aceleaşi limbaje de programare cu diferenţa că, fiecare linie de cod este acolo pentru că aşa trebuie să fie. Fiecare linie de cod serveşte un scop clar şi nu este acolo pentru că în ţara X pot exista utilizatori care vor activa modului Y.
Avantaje Site Web Personalizat
• Design Unic - Credibilitate
Site-urile personalizate sunt create pornind de la un brief de creaţie care include nevoile reale ale afacerii tale. Brandul dumneavoastră este unic fiind astfel tratat că atare. Grafica site-ului este creată de la zero urmând să fie aprobată de către dumneavoastră.
Nu lucrăm cu template-uri şi/sau framework-uri iar asta transmite credibilitate asupra brandului în ochii potenţialilor clienţi, vizitatori ai website-ului pentru că acesta va fi clădit axat pe nevoile reale, nu pe funcţionalităţi şi relicve generale de marketing clădite doar ca să fie acolo.
• Scalabilitate - Flexibilitate
O soluţie personalizată se caracterizează prin scalabilitate şi flexibilitate. Nu există situaţia în care, peste o anumită perioadă, o cerinţă suplimentară să nu poată fi implementată. Soluţiile personalizate sunt create în aceleaşi limbaje de programare utilizate de framework-urile gratuite. Accentul este însă pus pe calitate, simplitate şi livrarea obiectivelor pentru că ştim de la început că website-ul va evolua. În contrast cu website-urile la cheie, soluţiile personalizate nu sunt doar pentru acum, ci pentru viitor. Lipsa rigidităţii face că orice cerinţă/îmbunătăţire să poată fi implementată ulterior.
Website-ul personalizat nu necesită update-uri constante în urma cărora poate aveți surpriza că nu mai funcţionează cine ştie ce modul personalizat pentru care ați plătit 100 sau 200 de euro şi acum poate trebuie să mai plătiți încă o sumă de bani pentru reparaţii. Sau pentru care trebuie să așteptați comunitatea dezvoltatoare să creeze şi să livreze un alt patch sau update, pentru că nu vă mai funcţionează cum trebuie cine ştie ce secţiune.
• Securitate Sporită
Framework-urile gratuite, site-urile la cheie, sunt frecvent ţinta atacurilor informatice. Acelaşi lucru poate fi spus şi despre site-urile personalizate. Diferenţa notabilă este că un atacator nu poate descărca website-ul personalizat pentru a studia dacă există eventuale găuri de securitate, cum putem face acum cu toate framework-urile gratuite. Un website personalizat nu este open source. Un atacator se rezumă astfel la a testa în vederea identificării existenței de eventuale găuri de securitate generale, activitate care este mare consumatoare de timp. Nu există module externe sau alte "portiţe" care pot fi speculate de un posibil atacator.
Principalul motiv pentru care website-urile sunt atacate este simplitate şi uşurinţa efortului necesar obţinerii unui atac de succes.
• Optimizare SEO profesională şi de actualitate
Dezvoltarea website-ului porneşte de la o serie de cuvinte/expresii cheie clare, cu potenţial de a livra rezultatele necesare creşterii afacerii online. SEO stabileşte tot: design, structură și conţinut. Optimizarea SEO nu înseamnă meta-taguri iar "modulele seo" disponibile pentru framework-urile gratuite sunt extrem de deficitare. Acestea rezolvă doar aspecte generale.
Soluţiile personalizate sunt dezvoltate cu scopul livrării de rezultate, funcţionalităţile şi parametrii dezvoltaţi au ca scop livrarea de rezultate, nu doar existenţa propriu-zisă.
• Template-urile şi framework-urile gratuite nu sunt create pentru a-ţi vinde serviciile şi/sau produsele
Ci sunt create pentru a se vine pe ele însele. Cu alte cuvinte, scopul principal al framework-urilor este de a crea notorietate pentru ele însele. De aceea lista de funcţionalităţi oferite este "completă" pentru ochii necunoscători.
Majoritatea template-urilor sunt dezvoltate de străini care nu au cum să cunoască particularităţile locale ale obiectului de activitate care face obiectul afacerii pentru care este menit respectivul template.
• Costuri avantajoase pe termen lung
Pe termen lung, costul alegerii unui framework gratuit se va manifesta în pierderea de potentiali clienţi, la care se adaugă costul necesar particularizării diverselor funcţionalităţi, costul instalării şi adaptării diverselor module, costul instalării unor diverse update-uri (nu toate sunt gratuite). Costuri, costuri şi iar costuri.
Se ajunge la situația ca un "site la cheie", care a costat iniţial 200 de eur, să coste într-un an poate şi triplul costului unui site personalizat. Însă la acest cost, afacerea depinde tot de un framework gratuit!
Site Web Personalizat
În ceea ce priveşte "dependenţa" faţă de prestator, aceasta este de dorit pentru că, cel puţin aici ai un contract şi nu lucrați cu freelanceri pe care nu-i puteți responsabiliza.
Că există firme specializate în platforme gratuite, nu este ceva necunoscut! Dar şi la aceştia modificările suplimentare şi îmbunătăţirile se plătesc.
Ajungeți la costuri de website personalizat dar obţineți un framework gratuit.
Însă cel mai important este că nu încercați să vă potriviți afacerea pe website-ul existent, adică nu faceți un compromis.
Cereți detalii despre Avantaje Site Web Personalizat
Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
Toate câmpurile sunt obligatorii!