Închiriere magazin online: avantaje şi dezavantaje

Închiriere magazin online: avantaje şi dezavantaje

Vă doriți un magazin online şi după o căutare pe google ați observat că există mai multe soluţii pentru cerinţele dumneavoastră?
Pentru a face o alegere corectă este necesară o perioadă de studiu atent a opţiunilor disponibile.
Există astfel magazine online gratuite, magazine online "cu de toate", există magazine online cu posibilitatea dezvoltării de la zero, personalizat cerinţelor dumneavoastră, dar şi soluţii gata făcute cu scopul închirierii.

Fiind la început de drum, este firesc să căutați informaţii în vederea luării celei mai bune decizii cu privire la afacerea online. Problema este că odată cu o simplă căutare pe google, ceea ce părea iniţial relativ simplu, se complică mai mult decât v-ați fi aşteptat. În loc să găsiți răspunsuri constatați că aveți și mai multe întrebări. De aceea, primul pas trebuie să fie stabilirea exactă necesarului, acea listă de dorințe de la un magazin online, urmat apoi de o documentare asiduă în ceea ce priveşte avantajele şi dezavantajele fiecărei soluţii.

Pentru noi este important să faceți alegerea corectă, prin urmare, iată mai jos nişte puncte de vedere, avantaje şi dezavantaje de care trebuie să țineți cont înainte de a semna un contract de închiriere pentru un magazin online la cheie:

Avantaje închiriere magazin online:

• Costuri mici
Deoarece închiriați o soluţie deja existentă, costurile sunt extrem de mici.
În baza unui abonament aveți la dispoziţie un set de funcţionalităţi care permit desfăşurarea activităţii. Abonamentele diferă în functie de capacităţi, funcţii dar şi durata pentru care se va încheia contractul de închiriere.
Și nu în ultimul rând, numărul de produse disponibile. Asta pentru că un număr mare de produse "consumă" mai multe resurse pe serverul furnizorilor. Fiind închiriat, magazinul online trebuie să împartă resurse cu alte astfel de magazine, în multe cazuri, zeci de magazine închiriate fiind instalate pe un singur server.

• Abandon uşor
Adică, puteți abandona magazinul odată cu rezilierea contractului. Dacă "nu merge", puteți abandona ideea simplu şi facil. Trebuie totuşi studiat atent contractul de închiriere pentru a vedea condițiile dar și perioada minimă de contract.

• Găzduire în acelaşi cost
Există soluţii unde magazinul este instalat pe un subdomeniu al proprietarului de platformă. În preţul chiriei sunt incluse găzduirea, magazinul online, poate şi ceva adrese de e-mail.



Dezavantaje închiriere magazin online:

• Șabloane/Teme grafice
Design-ul grafic este alcătuit din template-uri, mai mult sau mai puţin personalizabile.

• Nu sunteți proprietar
Și când vă decideți să încetați colaborarea, este posibil să nu puteți lua baza de date cu produse şi clienţii dobândiţi. Dacă însă domeniul şi găzduirea vă aparţine, fiind inchiriată doar platforma, şansele cresc să puteți rămâne cu baza de date completă.

• Depindeți total de proprietarii platformei
pentru orice modificare de fineţe, dar şi eventuale personalizări care, posibil să nu poate fi nici executabile/compatibile cu platforma închiriată.

• Posibilităţi reduse de customizare
Trebuie lămurite aceste aspecte deşi este cam imposibil la început când semnați contractul, pentru că anumite cerinţe vor apărea numai după ce trece un timp de la începutul activităţii. În timp puteți avea idei, funcţii personalizate pe care le considerați importante direcţiei de dezvoltare a magazinului. Puteți constata că aceste funcţii nu pot fi implementate fie datorită refuzului proprietarului platformei închiriate, fie sunt incompatibile cu platforma, fie vi se cere un preţ pe masură.

• Reclama altora în magazinul tău
Trebuie studiat aspectul acesta pentru că este posibil să nu puteți înlătura reclamele proprietarilor platformei. Și nu ne referim la sigla proprietarilor, ci reclame la diverse produse şi/sau servicii de la partenerii platformei. Majoritatea proprietarilor unor astfel de soluţii "de închiriat", monetizează atât numărul de afaceri existente în platformă, cât şi traficul creat de prezenţa acestora.

Și puteți întâlni situații absolut hilare unde în pagina dumneavoastră pentru produsul X să apară o reclamă la același produs, dar aparținând unui magazin concurent!

• Rigiditate sporită
Nu puteți face audituri, optimizări şi alte intervenţii asupra codului sursă, intervenţii care pot fi EXTEM de importante pentru SEO.
SEO - Optimizarea pentru motoarele de cautare, este o disciplină extrem de dinamică unde periodic apar cerinţe. Pentru a putea obţine rezultate în prima pagina google şi nu numai, fiecare pagină din magazinul dumneavoastră trebuie să respecte un set de reguli stricte şi actualizate de câte ori este nevoie. Aceste reguli se extind atât asupra conţinutului dar şi asupra codului sursă. Conţinutul îl puteți modifica rapid, codul sursă se poate modifica doar având acces la fişierele executabile care alcătuiesc magazinul.

Și proprietarii platformelor închiriabile nu vă pot furniza access la codul sursă din varii motive, în multe cazuri fiind justificabile! Dar aceasta este o altă discuție pe care o putem întreține prin intermediul formularului de mai jos.

• Rigiditate la promovare
Dacă magazinul dumneavoastră este instalat oriunde nu sunteți proprietar direct, apare o problemă majoră deoarece promovarea se va face pe link-urile acelui domeniu, autoritatea plasându-se către acel domeniu sau subdomeniu. Cu alte cuvinte, faceți reclamă şi creați autoritate pentru link-uri care nu vă aparţin. Când se face promovare, aceasta pleacă de la un link cu produsul şi/sau categoria disponibilă în magazin. Atenţie pentru ce plătiți promovare, pentru ce investiți sume de bani, pentru că anumite rezultate vor apărea numai după o perioadă considerabilă de timp.
Oare veți mai avea acest magazin închiriat atunci?

• Restart de la zero
Dacă platforma închiriată este instalată "la ei", adică nu pe serverul dumneavoastră (domeniul și pachetul de găzduire să vă aparţină), când vă decideți să reziliați contractul veți fi nevoit să începeți de la zero. Din nou, optimizarea se face pe link-urile domeniului, adică pe paginile disponibile din magazin. La această problemă, după cum am menționat și mai sus, se adaugă şi posibilitatea să nu puteți lua baza de date, plus imaginile de la produse. Introducerea de informaţii în magazin (descriere produse, preţuri, imagini etc.) este o muncă asiduă care nu trebuie tratată superficial.
Companiile chiar angajează personal responsabil strict cu această activitate!

Creare Magazin Online PRO!


Iată câteva motive pentru care să colaborați cu noi:
 •  Design unic responsive, compatibil cu orice dispozitiv.
 •  Panou de Administrare simplu de utilizat, pentru administrarea conţinutului din pagini.
 •  Număr nelimitat de pagini: categorii, subcategorii, produse etc.
 •  Shopping flow simplu şi complex (expediere comandă cu sau fără cont).
 •  Secțiuni și automatizări cu scopul de a crește interacțiunea și satisfacerea clienților dumneavoastră.
 •  Optimizare SEO onpage executată manual.
 •  Dezvoltat de la zero (PHP 8+), GDPR compliant și fără platforme gratuite.
 •  Domeniu .ro, găzduire şi Certificat SSL (Secure).
 •  Promovare online inclusă.
 •  Pachet Social Media și Branding inclus.
 •  Siguranţă sporită: codul magazinului NU este open-source, adică descărcabil gratuit online pentru oricine.
 •  Sunteți proprietar pe tot ce înseamnă website (fără chirie sau alte plăţi lunare obligatorii).
+ multe alte beneficii!

Descoperiți soluțiile personalizate pe care le oferim și solicitați acum o ofertă adaptată nevoilor dumneavoastră! Să construim împreună ceva extraordinar transformănd ideile în realitate.



Închiriere magazin online?

Soluţia de închiriere magazin online devine astfel o opţiune viabilă doar în momentul în care fie nu sunteți sigur că afacerea va funcţiona, fie sunteți limitaţi de un buget, cu toate că vă doriți să acţionați, să începeți cu ceva.
Clar, motivaţia principală este obţinerea de rezultate rapide (vânzări) la costuri minime, poate testarea pieței sau însăși validarea afacerii!
În aceste cazuri, sfatul nostru este nici să nu vă complicați cu un magazin online.

Mai bine utilizați website-urile de anunţuri pentru că:
• costul este zero sau aproape!
Majoritatea website-urilor de anunţuri permit adăugarea gratuită. Sau practică prețuri fixe la pachete cu X număr de anunțuri.
• număr mare de vizitatori!
Website-ul de anunţuri consacrate beneficiază deja de un trafic imposibil de atins de dumneavoastră la început.
• puteți comercializa produse şi ca entitate juridică.


Este mai important la început să generați vânzări, o bază de clienţi şi rulaje stabile. Apoi puteți investi şi în dezvoltarea unui magazin online personalizat conform nevoilor unei afaceri funcţionale.

Cere detalii Închiriere magazin online

Cereți detalii despre Închiriere magazin online

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu vă implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
Toate câmpurile sunt obligatorii!