[GHID] Creare website: 5 abordări

[GHID] Creare website: 5 abordări

În ceea ce privește construirea efectivă a website-ului, există cinci abordări:
1. În regim propriu.
2. O cunoștință "care se pricepe".
3. Freelancer independent.
4. Furnizor de internet, găzduire web sau servicii publicitare.
5. Firmă specializată.

Înainte de a detalia cele cinci opțiuni care-ți stau la dispoziție, este necesar să înțelegeți ce înseamnă efectiv construirea unui website.
Pentru construirea unui website este necesar un set de abilități bine definite, deoarece procesul implică colaborarea strânsă a mai multor profesioniști.
Meseriile și ariile de activitate, care sunt implicate în procesul de creare, sunt după cum urmează:

Marketing vânzări și comunicare
Stabilește mesajul comercial și identifică funcționalitățile necesare transmiterii acestuia prin intermediul website-ului. Cu alte cuvinte, departamentul de marketing este responsabil de vânzarea produselor sau a serviciilor care fac obiectul existenței website-ului și trebuie să se asigure că website-ul creat poate să faciliteze eficient această nevoie.

SEO specialist
Specialistul în optimizarea pentru motoarele de căutare este responsabil cu identificarea țintelor SEO, dar și a celei mai eficiente strategii pentru obținerea de rezultate. Această persoană, sau departament, trebuie să se asigure că paginile respectă regulile actuale de SEO, că secțiunile sunt clădite conform acestor cerințe.
SEO este o prescurtare pentru Search Engine Optimization, adică Optimizare pentru Motoare de Căutare.

Web Design
Designul se referă strict la aspectul grafic al website-ului, cromatica acestuia și transmiterea vizuală a mesajului comercial având scopul atingerii obiectivelor propuse pentru fiecare pagină. Web designerul, adică graficianul, nu creează tot website-ul, ci doar interfața grafică a acestuia. Responsabilitatea graficianulului este de a comunica vizual cerințele de marketing și vânzări, în acel mod acceptat de standardul web. Deși anumite cerințe cromatice (culori, proporții, așezare, ordine) sunt adesea decise de marketing, graficianul este singurul capabil să jongleze cu toate cerințele, să dea viață și identitate vizuală imaginii de ansamblu. Acesta trebuie să respecte și indicațiile specialistului în SEO.

Cu siguranță, fiecare dintre noi putem desena pe foaie un meniu, o coloană, sau chiar o întreagă pagină web. Graficianul însă este singurul capabil să livreze efectul WOW, pornind de la cerințe simple.

Programatorul / programatorii
Programatorul sau, mai bine zis, echipa de programatori este responsabilă cu finalizarea website-ului, cu scrierea efectivă a codului sursă conform indicațiilor primite de la toate departamentele de mai sus, fără abateri de la designul grafic și funcționalitățile ori secțiunile care alcătuiesc website-ul. De asemenea, este responsabil cu testarea website-ului, cu securizarea acestuia, dar și cu instalarea corectă pe serverul live care este locația finală a website-ului funcțional.

Testeri
Sunt persoanele, sau persoana care verifică că website-ul a fost creat și funcționează respectând parametrii de calitate ceruți.
Având în vedere informațiile de mai sus, iată de ce crearea unui website nu poate fi lăsată la voia întâmplării.
Degeaba website-ul are un aspect grafic WOW, dacă mesajul comercial livrat nu este axat pe atingerea obiectivelor. Degeaba website-ul este extrem de complex și complet la nivel de opțiuni și funcționalități disponibile, dacă aspectul grafic lasă de dorit. Degeaba website-ul "arată excepțional", este complet ca și funcționalități, mesajul este bine definit, dar nu este optimizat corespunzător pentru motoarele de căutare.

5 abordări pentru crearea unui website!

Creare website în regim propriu
Cu siguranță, puteți să vă construiți singur propriul website. Nu este mare filozofie. Apariția platformelor gratuite permite ca oricine, dacă are minime cunoștințe despre internet și despre operarea unui calculator, să poată construi un website.
Este, fără doar și poate, un proiect care va trezi creativitatea, generând la final un mare sentiment de satisfacție.

Oamenii devin extrem de talentați și capabili să depășească obstacole (externe sau interioare) atunci când sunt determinați să acționeze. Desigur, platformele gratuite și sumedenia de teme grafice existente ajută mult în ceea ce privește acest aspect dar, să dăm cezarului ce-i al cezarului! Avem un mare respect pentru acești oameni care-și depășesc temerile și convingerile negative, care acționează.
Acești oameni care studiază, se informează și apoi creează ceva cu mâna lor, oameni care nu se lasă paralizați de frica greșelilor, înțelegând că numai cine nu muncește nu greșește.

Dar... depinde de ce anume vă doriți să obțineți cu website-ul.
Dacă vă doriți o afacere online, sau să extindețiîn mediul online o afacere deja existentă, este necesar să apelați la profesioniști.
Indiferent de cât de intuitiv sunteți, cât de talentat și motivat pentru a creea ce vă doriți, atunci când vorbim despre prezența online a afacerii dumneavoastră, trebuie să recunoaște-ți că două, trei săptămâni, poate chiar două luni de investigații online, nu se pot compara cu mâna de lucru și expertiza profesioniștilor din domeniu.

Folosiți-vă entuziasmul și dorința ta de vă crea singur website-ul.
Tranformați această forță în implicare directă cu persoana/firma care vă creează website-ul. Fiți activ și implicați-vă în cele mai mici detalii. Orice prestator care va refuza acest lucru, nu este un profesionist, ci dorește doar să scape de dumneavoastră. Dorește doar "să meargă banul..."
Ținta finală a oricărui prestator/furnizor de servicii web nu poate fi alta decât proiectul și calitatea acestuia. Abilitatea acestuia de a-ți livra rezultatele pe care vi le doriți.
Întotdeauna apelați la profesioniști.

Creare website cu o cunoștință "care se pricepe"
Faptul că o persoană cunoscută v-a instalat Windows-ul, sau o piesă în calculator, nu înseamnă că respectiva cunoștință este capabilă sau potrivită să-și asume responsabilitatea afacerii dumneavoastră online.

Sigur că vă poate face un website... dar poate aveți nevoie de o afacere online, nu doar de un website într-o piață extrem de competitivă.

Toți avem prieteni însă nu prietenii vă conduc afacerea și, cu siguranță, nu prietenii își vor asuma responsabilitatea eșecului.
Cum puteți responsabiliza un prieten? Cum puteți responsabiliza o cunoștință apropiată?
Cu alte cuvinte, succesul online al afacerii dumneavoastră stă în mâna cunoștinței pe care nu o puteți responsabiliza tocmai datorită relației cu aceasta? Adică este un compromis.
Întotdeauna apelați la profesioniști.

Creare website cu freelancer independent
Freelancerii sunt persoane independente care, după ce au căpătat experiență lucrând ca developer în diverse companii web, au decis să lucreze pe cont propriu, dar fără a se organiza sub o formă legală (PFA și/sau SRL). Pe cont propriu, adică, de acasă.

Sigur, există și freelanceri începători autodidacți, care s-au format din "pasiunea pentru meserie", însă nu au lucrat niciodată într-o companie web.
Majoritatea lucrează per proiect, adică iau proiecte, le finalizează, sunt plătiți, apoi iau alte proiecte.
De asemenea, majoritatea lucrează exclusiv pentru străinătate, dar dacă sunteți dispus să plătiți prețul corect (financiar vorbind) și respectați termenii înțelegerii negociate la început, îi puteți convinge să lucreze pentru dumneavoastră.

Există profesioniști desăvârșiți în rândul freelancerilor. Majoritatea sunt foarte buni și sunt vânați de companiile web care doresc să-i recruteze.
Viața de freelancer este complet incompatibilă cu viața într-o companie web, de aceea majoritatea freelancerilor refuză să lucreze în cadrul firmelor web și preferă doar să colaboreze cu acestea.
Freelancerul alege la ce proiect dorește să lucreze, prețul, de asemenea, este stabilit de comun acord cu clientul beneficiar. Are libertatea să refuze proiecte, are libertatea de a negocia direct cu clientul beneficiar.
Dacă însă alegeți să lucrați cu un freelancer, trebuie să fiți atent la responsabilizare.
Problema asta este una extrem de reală, mai ales că posibilitatea semnării unui contract cu responsabilități legale este inexistentă.

Un alt aspect este cel legat de preț, de costul lucrării. Freelancerii sunt obișnuiți să lucreze cu străini și, nu de puține ori, tarifele practicate de freelanceri pot depăși lejer, tarifele practicate de firmele web din țară. Însă cu firmele web se poate semna un contract și, la fel de important, obține factură pe sumele plătite.
Un freelancer nu poate elibera factură. Dacă face asta, fie nu este freelancer ci PFA sau SRL, fie factura respectivă aparține unei alte firme (prieten cu freelancerul). În nenumărate cazuri, domeniul de activitate al firmei emitente, dar și serviciul facturat nu au nimic în comun cu ceea ce ați achitat.

În ceea ce privește freelancerii, lucrați cu profesioniști, dar sunt dificil de responsabilizat deoarece trebuie să mergeți pe încredere și, în același timp, nu puteți obține factură pentru serviciile achitate.

Creare website cu furnizor de internet, găzduire web sau servicii publicitare
În dorința acestora de a oferi servicii complete, diversificate, mai pe românește, de a nu pierde nici un client, o mare parte din furnizorii de internet, servicii de găzduire sau agenții de publicitate (până și tipografii), au în ofertă și crearea website-ului dumneavoastră. Nu este ceva neapărat rău, însă trebuie să fiți atent: să primiți exact ceea ce vă doriți.
Avantajul este că, teoretic, ai de-a face cu o singură firmă care va livra ceea ce ai nevoie. Dezavantajul este că, nefiind domeniul principal de activitate al respectivei firme, șansele să primiți o platformă gratuită sunt extrem de mari.
Majoritatea vor externaliza proiectele web, adică vor apela la o altă firmă sau chiar la un freelancer.
Este ca și cum ai cumpăra un calculator de la o firmă specializată în electrocasnice: își face treaba până la un anumit punct și doar în anumite condiții.
Din nou, depinde ce anume vă doriți.
Dar, pentru o prezență online de top, întotdeauna apelați la profesioniști.

Creare website cu firmă specializată
Considerăm că această opțiune este cea mai indicată, sigura capabilă să garanteze un anumit control și siguranță.
Firmele specializate poartă denumirea de Agenții Web, nu agenții de publicitate.
În identificarea unei agenții web, este prioritar să vă asigurați că stați de vorbă cu prestatori de primă mână.

Ce înseamnă asta?
Majoritatea agențiilor web externalizează proiectele, fie către alte agenții, fie către freelanceri. Se practică frecvent scenariul în care agenția web externalizează proiectul către un freelancer sau către altă entitate, comercială sau nu. Aceste agenții își produc profitul strict prin intermedierea de proiecte și, în cele mai multe cazuri, către prestatori situați în zone ale lumii unde ora de lucru este taxată cu 3-5 dolari.
Cu siguranță, veți obține un preț mai bun de la o agenție care nu externalizează proiectele, care își dorește constant proiecte de portofoliu.

Recomandăm colaborarea cu agențiile web, adică firmă specializată în web development, pentru că îi puteți responsabiliza, așa cum am văzut că nu se întâmplă în cazul celorlalte opțiuni enumerate mai sus.
Responsabilizarea vine prin semnarea unui contract clar de prestări servicii, contract în cadrul căruia sunt scrise secțiunile, funcționalitățile generale, termenii, responsabilitățile care definesc, atât proiectul în sine, cât și colaborarea comercială dintre cele două părți.
Puteți avea, astfel, clauze care responsabilizează prestatorul în ceea ce privește colaborarea cu dumneavoastră.

Cum găsiți aceste agenții web?

Primul aspect, care dă de gol un intermediar de servicii web, este fix prețul practicat.

La ce prețuri pe oră ar trebui să lucreze o agenție web, în cadrul căreia lucrează minimum un designer, un programator junior și unul senior, un specialist SEO și un tester? Cam ce sume lunare sunt implicate în susținerea unei astfel de echipe?
Nu mai vorbim despre personalul adițional: vânzări, client service etc.

Calitatea implică o investiție corespunzătoare. Rezultatele implică o investiție corespunzătoare. Lucrul cu profesioniștii, de asemenea, implică o investiție corespunzătoare. Aceste lucruri se reflectă, atât în situația dumneavoastră, când te vă aflați în căutarea unui prestator care să creeze prezența online de care aveți nevoie, dar și în situația noastră, când trebuie să mărim echipa.

Cere detalii Creare website: 5 abordări

Cereți detalii despre Creare website: 5 abordări

Completarea şi trimiterea formularului de mai jos nu te implică financiar şi/sau contractual, scopul fiind stabilirea contactului.
Datele sunt expediate la adresa de e-mail office@, nefiind stocate în baza de date.
toate câmpurile sunt obligatorii

Smart Web Impact

Ghidul Website-ului Productiv!

Secțiunea de Administrare website

13. Secțiunea de Administrare website

Prin intermediul căruia proprietarul să poată controla diverse aspecte și...

citește
Întrebări eliminatorii către dezvoltator

15. Întrebări eliminatorii către dezvoltator

Înainte de a vă hotarî cu cine să colaborați pentru crearea website-ului...

citește